Zasady Gry
1. Zasady Ogólne
- 1.1 Ten regulamin to zbiór zasad dla wszystkich graczy AmnesiaCity Roleplay, jego nieznajomość nie zwalnia z obowiązku przestrzegania go.
- 1.2 Wchodząc na serwer zgadzasz się z poniższym regulaminem, akceptujesz go i potwierdzasz jego znajomość.
- 1.3 Każdy gracz ma obowiązek szanowania życia podczas akcji i nie tylko, wyjątki może uwzględnić i zatwierdzić tylko i wyłącznie administracja.
- 1.4 Członkowie Zarządu serwera mają prawo do zmian w następującym regulaminie bez informowania o tym graczy oraz podawania przyczyny.
- 1.5 Na serwerze obowiązują stwierdzenia strefy immersyjnie. Do stref immersyjnych zaliczamy: Komendy, Szpitale oraz doj.
- 1.6 Zakazuje się agresywnych akcji RP w obrębie 300 metrów od komendy Policji, Szpitala i doju bez poważnego podłoża RolePlay.
- 1.7 Administracja zastrzega sobie prawo do zbanowania osoby na określony okres bez podawania konkretnej przyczyny.
- 1.8 Zabrania się używania “Z” w celu zobaczenia pozycji innych graczy, służy ona tylko i wyłącznie do uzyskania podstawowych informacji takich jak - zobaczenia ID oraz SSN
- 1.9 Na serwerze obowiązuje nakaz posiadania roleplay’owego citizen’a (dzień, noc, wszystkie pogody, woda, krzaki, drzewa, propsy. Dodatkowo zakazuje się używania wszelkich wspomagaczy, cheatów, zakazanych modów oraz wszystkiego co ułatwia wam rozgrywkę, grozi to banem permanentnym.
- 1.11 Jeżeli podczas akcji RolePlay dostałeś crasha lub utraciłeś połączenie z internetem itp. należy w jak najszybszym czasie poinformować o tym uczestników akcji na kanale #crashe, w innym przypadku można spodziewać się bana za Combat Loga.
- 1.12 Posiadamy również typowe GreenZone na których zabronione są całkowicie agresywne akcje tj. Miejsce hostowania deathmatch’y oraz innych trybów np Amnesia Areny
- 1.13 Każda osoba grająca na serwerze Amnesia City ma prawo do nagrywania każdej agresywnej akcji RP. Ułatwi to ewentualne zgłoszenie innego uczestnika akcji na rządowym.
- 1.14 Zakazuje się przesiadywania na komunikatorach głosowych w trakcie rozgrywki na serwerze, owe przesiadywanie na komunikatorach będzie brane pod MG (nie dotyczy administracji).
- 1.15 Na serwerze obowiązuje całkowity zakaz Stream Snipowania.
- 1.16 Przed oddaniem strzału gracz musi dokonać inicjacji werbalnej (tzn. głosowej) lub niewerbalnej czyli np. oddanie strzałów ostrzegawczych w niebo (przynajmniej 3 strzały)
- 1.17 Na serwerze oraz na discordach z nim związanych panuje bezwzględny zakaz leaku danych tj: adres, imię i nazwisko, e-mail, nr telefonu, zdjęcia itp. za złamanie owego podpunktu grozi ban PERMANENTNY.
- 1.18 Zakazuje się posiadania na urządzeniu, na którym prowadzicie rozgrywkę programów trzecich np. Cheat’y.
- 1.19 Zakazuje się odgrywania postaci skrumpowanej oraz transpłciowej, jest to możliwe tylko i wyłącznie za zgodą zarządu serwera.
- 1.20 Posiadając nakaz nagrywania waszym obowiązkiem jest posiadać nagrania od momentu odpalenia FiveM’a do czasu wyjścia z serwera. Takowe nakazy wydawane są na okres ustalony przez Hound’s’a.
- 1.21 Zakazuje się próby/sprzedaży przedmiotów uzyskanych na serwerze w strefie IC za realne pieniądze.
- 1.22 Gracz nie ma obowiązku odgrywać komendami narracyjnymi bądź głosowo sytuacji w których dana czynność widoczna jest poprzez animację tj. Wsadzania do pojazdu, wyciągania z pojazdu, zakuwanie, chwytanie, przenoszenie. (Punkt nie dotyczy rozpoczęcia inicjacji bądź poddania).
- 1.23 Zabronione jest bycie członkiem serwerów tzw Shop na których można kupić: Rockstar'ki/Cheaty/Spoofery również zakazuje się posiadania różnego rodzaju autoryzowanych aplikacji z Cheatów bądź Sklepów z cheatami.
- 1.24 Wszelkie próby uniknięcia otrzymanej blokady tj. bana (nie wliczając zakupu unbana poprzez stronę serwera) i na różne sposoby będą kończyć się otrzymaniem bana permanentnego.
- 1.25 Działania ukierunkowane na oszustwo administracji podczas np transakcji poprzez sklep internetowy serwera skutkować będą banem permanentnym.
- 1.26 Zmiana danych osobowych jest możliwa tylko i wyłącznie u doju.
- 1.27 Zakupiona firma musi być aktywna i starannie prowadzona w innym przypadku może zostać odebrana.
- 1.28 Zakazuje się handlu bonami które można dostać min: w /sklep.
- 1.29 Każde wyjście z roli nieważne jak małe będzie skutkowało banem minimum 1h do nawet 7 dni.
- 1.30 Zakazuje się reklamowania innych serwerów/discordów w swoim nicku.
- 1.31 Zakazuje się kilkukrotnego kupowania unbana z okresu 7 dni, jeżeli posiadasz aktywnego bana na np 14 dni lub dłużej. W takiej sytuacji możliwe jest jedynie wykupienie unbana zgodnie z ilością od - do na stronie. Gdy posiadamy bana na 14 dni możemy odczekać 7 dni i np wykupić się tylko z 7dni. W razie złamania tego punktu regulaminu, ban wraca do stanu przed wykupem.
- 1.32 Zakazuje się tworzenia postaci z polskim imieniem i nazwiskiem, chyba że gracz ustawi sobie obywatelstwo polskie.
- 1.33 na serwerze obowiązuje zakaz sprzedaży firm. Firmę można sprzedać jedynie za wiedzą i zgodą zarządu serwera.
- 1.34 Wszystkie serwery discord oraz dokumenty związane z serwerem AmnesiaCity są własnością serwera. Edytowanie, kopiowanie, usuwanie ich bez wiedzy Zarządu będzie skutkowało blokadą permanentną oraz blacklistą na serwerze discord.
- 1.35 Próby scamowania ludzi na kanale komendy poprzez wklejenie swojego Discord ID do ich wiadomości będzie kończyło się 14 dniowym banem na serwerze.
2. Zasady kanałów pomocy “Rządowe”
- 2.1 Na kanałach pomocy panuje bezwzględna kultura osobista, zakazuje się obrażania graczy i administracji oraz podmiotów z nimi związanych
- 2.2 Administrator zastrzega sobie prawo do wyciszenia danego uczestnika na kanale podczas gdy jego zachowanie znacząco wybiega ponad normy etyki
- 2.3 Administrator zastrzega sobie prawo do wyrzucenia danego uczestnika z kanału podczas gdy jego zachowanie znacząco wybiega ponad normy etyki
- 2.4 Materiał dowodowy np. (vod, zdjęcie) jest ważny 24h, lecz mogą pojawić się wyjątki jedynie za zgodą zarządu. Nagranie musi być od momentu rozpoczęcia aż do zakończenia akcji oraz zawierać pełny dźwięk z gry i mikrofonu gracza, w innym przypadku wasze nagranie może nie zostać zaakceptowane.
- 2.5 Podczas, gdy zgłaszamy gracza musimy korzystać z własnych materiałów dowodowych, wyjątkiem jest to że osoba posiadająca "klipa" wyrazi zgodę na jego użycie
- 2.6 Administrator nie ma prawa zakończyć "rządowego" bez podawania konkretnych i zrozumiałych powodów, jeśli takowy administrator nagle zakończy twoją sprawę możesz złożyć na niego skargę na odpowiednim kanale.
- 2.7 Każdy gracz ma prawo do nagrywania "rządowych" w celu weryfikacji swojej sprawy, złożenia skargi czy nagrania przebiegu sprawy.
- 2.8 Zakazuje się upubliczniania nagrań z kanału pomocy w celu własnych korzyści lub "ośmieszenie" administratora, takowe nagrania mogą tylko i wyłącznie służyć do weryfikacji sprawy lub zgłoszenia administratora
- 2.9 Nawet jeśli regulamin nie wspomina o karze, gracz może zostać ukarany za rzeczy nie uwzględnione w regulaminie jeśli administrator ma do tego dobry powód
- 2.10 Jakość nagrania musi być przejrzysta, na nagraniu w celu zgłoszenia musi widoczne ID lub Nick Steam, dźwięk otoczenia oraz dźwięk osoby zgłaszającej. Jeśli nagranie nie spełnia tych wymogów nie marnuj cennego czasu administracji.
- 2.11 W przypadku, gdy sprawa zgłoszona przez gracza przerasta kompetencje administratora rozwiązującego, masz obowiązek wezwać innego administratora na pomoc
- 2.12 W celu zgłoszenia Combat Loga wymagane jest nagranie Wideo - kwestia screenów nie będzie brana pod uwagę
- 2.13 Administrator ma obowiązek sprawdzać wasze odwołania od bana w ciągu 48h
3. Zasady Rozgrywki panującej na serwerze
- 3.1 Zakazuje się wychodzenia z roli podczas akcji RolePlay z innymi graczami
- 3.2 Zakazane jest tworzenie nazwy postaci z waszym nicknamem STEAM oraz DISCORD
- 3.3 Zakazuje się przenoszenia informacji pochodzących ze źródeł OOC do IC, czyli metagamingu
- 3.4 Każdy gracz po rozpoczęciu akcji ma obowiązek dokończenia jej, nawet jeśli druga osoba łamie regulamin
- 3.5 Zakazuje się wyzywania rodziców i innych podmiotów graczy, będzie to traktowane jako TrashTalk
- 3.6 Stan BW to stan "nieprzytomności" dlatego jeśli odgrywamy ciężkie rany, zakazuje się mówienia podczas owego stanu będzie to traktowane jako FailRP, wyjątki to lekkie rany np. siniaki
- 3.7 Gracz jest zobowiązany do odgrywania ran rzeczywistych jakie poniosła jego "postać"
- 3.8 Zakazuje się podawania informacji na BW
- 3.9 Każdy gracz musi się stosować do skali akcji tzn. podczas napadu na kasetkę nie można przejść z pościgu do strzelaniny, tower defence aby zlootować policjantów. takie akcje będą kończyć się banem za LowRP
- 3.10 Na serwerze zakazuje się grania typowej "bojówki" w mieście oraz poza nim. Przejawy bojówkarskich zachowań dozwolone są wyłącznie na strefach, deathmatch'ach, zrzutach
- 3.11 Postać IC można rozpoznać w momencie kiedy nie zmieni on/a ubioru lub nie zakryje kluczowych elementów swojej postaci
- 3.12 Podczas akcji, gracz może użyć komendy narracyjnej /try, lecz jedynie raz na daną interakcję np. Podczas nabijania amnezji można użyć komendy jedynie raz
- 3.13 Zakazuje się używania /try wobec innego gracza kilkukrotnie, będzie to traktowane jako power gaming
- 3.14 Zachowania typu MUSTWIN będą surowo karane banem po stronie PD/jak i CRIME
- 3.15 Zakazuje się nadużywania czatu Local OOC
- 3.16 Kłamanie na /do jest surowo zabronione
- 3.18 Zakazuje się oszukiwania przy jakichkolwiek wymianach czy sprzedażach pojazdów
- 3.19 Dozwolone jest oszukiwanie ludzi podczas transakcji tylko i wyłącznie w przypadkach ściśle związanych z CRIME lub z dobrym podłożem RP
- 3.21 Zakazuje się okradania graczy/pojazdów ze składników zbieranych w pracach legalnych (Bean, Aldente, Budowlaniec itp). Chyba, że dany gracz nie posiada stroju służbowego (Bean, Aldente, Budowlaniec itp) bądź/i nie porusza się pojazdem służbowym
- 3.22 Zakazuje się używania /w aby dowiedzieć się czegokolwiek o innym graczu bądź przenieść informację IC. Komenda /w należy do strefy OOC
- 3.23 Jako gracz jesteś zobowiązany do szanowania życia swojej postaci oraz konsekwentnego prowadzenia jej
- 3.24 W sytuacji:
- 1 vs 1 twarzą w twarz, możesz się bronić
- 1 vs 1 z zaskoczenia (na ciebie), musisz się poddać
- 2 vs 1 twarzą w twarz, musisz się poddać
- 1 vs 2 z zaskoczenia (na drugą stronę), możesz się bronić - 3.25 W przypadku pojazdu stojącego w miejscu, jeśli osoba dokonuje poddania musisz się poddać
- 3.26 Po teleportacji na szpital przez gracza, zobowiązuje się on do odgrywania totalnej amnezji.
- 3.27 Zakazane jest jeżdżenie pojazdem nieprzystosowanym do danej powierzchni np. jeżdżenie sportówką po górach.
- 3.28 Zakazane jest kradzież pojazdów służb mundurowych bez dobrej podstawy RolePlay.
- 3.29 Zakazane jest pitowanie aut nieprzystosowanym do tego pojazdem np. zakazuje się taranowania sportówką aut typu SUV czy OFFROAD.
- 3.30 Zakazuje się poruszanie autem które posiada przebite 3 opony.
- 3.31 Limity w pojazdach są ścisłe dlatego należy się ich trzymać.
- 3.32 Prace legalne należy wykonywać tylko i wyłącznie pojazdem który można pobrać z joba.
- 3.33 Chat głosowy służy do używania swojego głosu. Używanie bindów, puszczanie muzyki będzie surowo karane, chyba że masz dobrą podstawę RolePlay którą akceptuje administrator.
- 3.34 Jeśli osoba zmieniła tonację głosu i ma na sobie maskę, nie możesz jej rozpoznać.
- 3.36 Nie zakazuje się używania słów potocznie nazywanych c-wordami, p-wordami, n-wordami w zaufanym gronie, jednakże wypowiedziane w gronie osoby która prowadzi transmisję na żywo będzie karana.
- 3.37 Zakazuje się poruszania tematów rasistowskich.
- 3.38 Zakazuje się poruszania tematów wrażliwych OOC dla drugiego gracza.
- 3.39 Dozwolone jest używanie modulatora jeśli dobrze nas słychać i nasz głos jest realistyczny.
- 3.40 Zakazuje się spamu na reporcie.
- 3.41 Zakazuje się przenoszenia majątku z postaci na postać (ck 2 lub więcej postaci gdy tak postąpisz).
- 3.42 Zakazuje się wyrządzania ran trwałych oraz akcji na tle sexualnym bez zgody gracza na którym ma zostać to wykonane.
- 3.43 Zakazuje się wykonywania CK i FCK bez zgody administracji w przypadku ck lub fck limtki czy rzeczy tego typu przepadają.
- 3.44 Frakcje mają prawo do wykorzystywania ograniczonego power gamingu w przypadku gdy dany gracz utrudnia odegranie akcji RP.
- 3.45 Zakazuje się wykorzystywania mechaniki gry oraz wszelkie błędy należy zgłosić na odpowiednim do tego kanale #błędy lub ticketach.
- 3.46 Zakazuje się podejmowania akcji agresywnych wobec innych graczy tylko w celu pozyskania ich przedmiotów, będzie to traktowane jako LootRP.
- 3.47 Zakazuje się robienia Rocket League na innych graczach (celowe wklejanie w ścianę).
- 3.48 Aby osoba straciła pamięć muszą zostać przeprowadzone wobec tego odpowiednie czynności, po których ofiara odgrywa na komendzie /try (z powodzeniem). W takim przypadku osoba zmuszona jest do posiadania amnezji, nieprzestrzeganie będzie traktowane jak FailRP.
- 3.49 Zakazuje się Celebrity Name bez zgody administracji.
- 3.50 Zakazuje się kradzieży pojazdów frakcyjnych bez powodu jedynie w uzasadnionej akcji RP.
- 3.51 Zakazuje podszywania się pod frakcję.
- 3.52 Zakazuje się powracania do tej samej akcji hostylnej po BW.
- 3.53 Aby zabrać rzeczy policjantowi trzeba odejchać z miejsca strzelaniny na odległość min 100 metrów [ wyjątkiem zabrania na miejscu jest :[GPS,BodyCam,Telefon].
- 3.54 Maksymalny czas przetrzymywania porwanego gracza podczas zwykłego porwania wynosi 1h. Czas ten można wydłużyć do 2h jeżeli akcja jest dynamiczna (zmiana lokalizacji przetrzymywania etc.) oraz z wysokim jak i głębokim podłożem RolePlay.
- 3.55 Limit poruszania się “ekipowo” bez założonej wynosi 6 osób w przypadku akcji hostylnych.
- 3.57 Zakazuje się bezpodstawne okradanie graczy ze “wszystkiego” na redzonie, przedmioty jakie można zabierać to nielegalne, którymi mogą wam zrobić krzywdę itd. A nie że opierdalacie praktycznie do zera bo jest “na waszym terenie” – 3 dni bana.
- 3.58 Swat nie ma obowiązku poddania się jeżeli jest w kasku oraz full kamizelce kuloodpornej.
- 3.59 Czas na reakcje podczas adekwatnych do tego akcji to 10 sekund..
- 3.60 Zakazuje się przeszukiwania osób których nie doprowadziliśmy do stanu BW. Wyjątkiem jest inicjacja grupowa np. strzelanina między LSPD vs CRIME.
- 3.61 Robienie graffiti na terenie lokali np. Bean, Aldente jest dozwolone jedynie przy posiadaniu dobrego podłoża RP.
- 3.62 Aby porwać członka jakiejś frakcji wymagane jest to aby było ich minimum 6 na służbie.
- 3.63 Zakazuje się używania driveby w autach kuloodpornych.
- 3.64 Każdy gracz ma obowiązek odgrywania prawdziwych ran odniesionych przez swoją postać. Zakazuje się odgrywania postrzału w kamze oraz rany postrzałowej stycznej. Każda rana postrzałowa lub inne poważne obrażenia muszą skończyć się operacją na szpitalu. Odgrywanie zakazanych ran oraz obrażeń sprzecznych z tymi odniesionymi przez naszą postać skutkuje banem na 72h.
- 3.65 Zakazuje się tzw “Wyjazdów” na domy prywatne innych graczy – ban 3d.
- 3.67 Zakazuje się podpinania ludzi pod line a później zostawiania ich albo przyczepiania do aut bez sensownego podłoża rp.
- 3.69 Nakazuje się posiadania odpowiedniego ubioru na siłowni, chodzi tutaj o ubiór typowo do ćwiczeń (dres, spodenki itp.). Osoby ćwiczące na siłowni w ubiorze eleganckim lub po prostu nieprzystosowanym do treningu będą karane banem za LowRP na czas 1 dnia.
- 3.70 Nadużywanie megafonu np. krzyczenie nim do ucha będzie karane banem na 5 dni.
- 3.71 Komenda giełda służy tylko do porozumiewania pomiędzy graczami odnośnie sprzedaży aut.
- 3.72 Minigry na serwerze (Arenki CarPvP etc.) są miejscem przeznaczonym do zabawy i nie obowiązuje na nich trzymanie się roli postaci oraz zasad panujących RolePlay.
- 3.73 Zakazuje się rozmowy o rzeczach związanych z crime (Robienie napadów, propozycja narkotyków itp.) w miejscach immersyjnych np. Szpital, prace legalne. Niestosowanie się, będzie karane banem od 2 do 3 dni!.
- 3.74 Testamenty jest to dokument, który możesz uzyskać w DOJ. Pozwala on na przepisanie posiadanych przez siebie dóbr po śmierci.
- 3.75 Testament musi być spisany za życia postaci.
- 3.76 Testament może również zostać spisany, oczekując na rozprawę o karę śmierci.
- 3.77 Testament może być spisany, na kogo gracz chce, rodzinę, przyjaciela, kolegę, osobie, którą krótko znamy.
- 3.78 W czasie spisania testamentu, oprócz samej osoby spisującej, musi być fizycznie obecny świadek (niebędąca osobą, na którą jest testament), ani pracownikiem Department Of Justice, lub osobą, na których jest on spisywany oraz pracownik Department Of Justice.
- 3.79 W teście można spisać tylko rzeczy legalne, zarejestrowane firmy, własne domy, pojazdy zwykłe i limitowane, pieniądze (które w momencie śmierci posiada osoba).
- 3.80 Nie twórz grup ani frakcji bez zgody administracji.
- 3.81 Nie bierz udziału w akcjach terrorystycznych ani zamachach.
- 3.82 Schowki mieszkań, samochodów, firm nie przechodzą w teście.
- 3.83 Spisanie testamentu musi zostać nagrane przez gracza spisującego.
- 3.84 Do ważności testamentu, potrzebny jest akt zgonu wydany przez EMS, lub wydanie przez DOJ zgody na spisanie o uznaniu za zmarłą. Należy to udokumentować w tickecie.
- 3.85 Rzeczy typu broń, narkotyki i inne rzeczy nielegalne nie można przepisać.
- 3.86 Testament z wielu przyczyn może zostać anulowany przez zarząd serwera.
- 3.87 Podczas opadów śniegu na serwerze obowiązuje nakaz noszenia odpowiedniego ubioru zimowego. Chodzenie w krótkim rękawku, szortach lub innym nieadekwatnym do warunków pogodowych stroju będzie traktowane jako FailRP.
4. Zasady Crime
- 4.1 Zakazuje się ubrania kamizelek, hełmów i rzeczy paramilitarnych jeżeli nie jesteśmy we frakcji. Wyjątkiem jest posiadanie dobrej podstawy RP (np. odbicie ważnej osoby z konwoju) lub zgody administracji wyższej.
- 4.2 Zakazuje się porywania osób podczas wykonywania pracy legalnej (np. jazdy tirem, kopania na górniku).
- 4.3 O tym czy gracz będzie pamiętać daną akcję po bw decydują następujące czynniki: Poprawne odegranie utraty pamięci - NIE PAMIĘTASZ NIC Teleportowanie się na szpital (wezwanie lokalnych medyków) - NIE PAMIĘTASZ NIC Przyjazd frakcyjnych medyków. - PAMIĘTASZ WSZYSTKO Stan i rany postaci (jeśli jesteś nieprzytomny podczas odgrywania) - NIE PAMIĘTASZ NIC Force Amnezja (Odegranie na komendach narracyjnych przez szefa organizacji) - NIE PAMIĘTASZ NIC.
- 4.4 Helikopter wlicza się do limitu, osoby znajdujące się w nim mogą brać czynny udział w akcji.
- 4.5 Zakazuje się odbijania konwoju w promieniu 100m od komendy, więzienia czy szpitala.
- 4.6 Zakazuje się tak zwanego wjazdu na 3-ciego.
- 4.8 Gangi mają obowiązek weryfikować nowych członków pod względem wiedzy i rozgrywki w stylu HOOD RP.
- 4.9 Dozwolone jest przeszukiwanie na terenie ośki tylko i wyłącznie po zakończeniu akcji.
- 4.10 Po policyjnym kodzie 0 obowiązuje limit 9 funkcjonariuszy LSPD (nie obowiązuje w przypadku napadów).
- 4.11 Zerwanie negocjacji musi być jasno zaznaczone (osoba zadzierająca musi mieć pewność że zerwana została do drugiej strony). Po zerwaniu występuje 10 sekundowe przygotowanie do strzelaniny.
- 4.12 Zakazuje się porywania funkcjonariuszy LSPD bez poważnego podłoża RP oraz gdy jest mniej niż 6 funkcjonariuszy na służbie.
- 4.13 Kategorycznie zabrania się porywania pracowników EMS na służbie bez dobrego podłoża RP (dobrym powodem nie jest porwanie na zakładnika/napad, by zabrać sprzęt medyczny itp).
- 4.14 Zakazuje się wjazdów na komendę Policji bez zgody administracji.
- 4.15 Będąc członkiem gangu/organizacji itd. nakazuje się przestrzegania regulaminu Crime znajdującym się na discordzie AmnesiaCity Crime oraz Głównego AmnesiaCity.
- 4.16 Rozpoczynając inicjację należy dać drugiej stronie czas na reakcję (przyjmujemy 5-10 sekund).
- 4.17 Zakazuje się rozpoczynania strzelaniny bez powodu (np. destrukcja pojazdu). W momencie gdy policja pituje uciekających, mają oni zgodę na przejście do tower defense lub rozpoczęcie strzelaniny.
- 4.18 Pomoc udzielana przez EMS w miejscu strzelaniny ma odbywać się w bezpiecznym miejscu, nie podczas strzelaniny bądź w momencie gdy możliwe jest zagrożenie życia.
- 4.19 Zabroniony jest powrót na akcję po wbiciu stanu BW (dotyczy to również pomocy przez EMS na miejscu).
- 4.20 Mafia jako "głowa" crime ma prawo egzekwować zachowanie poprzez wykonywanie ran stałych/dk bez uzyskiwanej wcześniej zgody.
- 4.21 Zakazuje się strzelania tzw. "radiowki" – brak stosowania 7 dni bana.
- 4.22 Zakazuje się sadzenia / gotowania narkotyków w interiorach (mieszkania, miejsca gdzie LSPD nie może wjechać), nie obowiązuje na oskach. Sprzedaż w takich miejscach jest zabroniona.
- 4.23 Zakazuje się chodzenia w kamzach policyjnych bez uzasadnionej akcji rp - 4d bana.
- 4.24 Podczas pościgu/ucieczki z banku/jakiejkolwiek sytuacji pościgowej zakazuje się rozpoczęcia sytuacji hostilej bez inicjacji słownej/akcyjnej/dynamicznej (najpierw próba poddania + danie czasu na reakcję drugiej stronie) - brak czasu + strzelanie po to by strzelać - ban.
- 4.25 Gdy jest akcja crime vs crime policja oczekuje z boku do czasu wystrzelania się ekip aby nie robić wjazdu na 3. Gdy crime się już wystrzela i zbiera swoich można rozpocząć pościg za ekipą która wygrała strzelaninę.
- 4.26 Po każdym wjeździe jest cooldown 24h
- 4.27 Limit osób na przejmowanie terenów gangu to 10.
- 4.28 Na terenie gangu który jest przejmowany można zabierać WSZYSTKIE przedmioty bez żadnego limitu regulaminowego.
- 4.29 Limit wjazdu z strony atakujących to 8 a z strony broniących jest nieograniczony.
- 4.30 Haracze dla gangów ze sklepów/ubraniówych/fryzjer/ghetto wynoszą maksymalnie 10,000$ jeżeli osoba nie posiada pieniędzy możecie zażądać przedmiotów równowartości 10,000$ (Mapa terenu ghetta znajduje się na discord crime serwera) wymaganiem żeby zebrać haracz jest wcześniejsze otagowanie danego budynku oraz na miejscu zbierania haraczu można użyć tylko broni białej - Limit na wyłudzenie haraczu to maksymalnie 5 osób.
- 4.31 Aby odbić przejęty sklep/fryzjer itd trzeba: Usunąć grafa i zrobić własnego.
- 4.32 Każdy członek gangu musi posiadać dopasowany kolor skóry do gangu w którym uczestniczy.
- 4.33 Limit na strefy wynosi 10 osób.
- 4.34 Zakaz sprzedawania narkotyków w miejscach ciężko dostępnych dla policji np. Wyspa lodowa, Góry, Cayo Perico.
- 4.35 Każdy gang ma wyznaczony teren swojej oski - https://discord.gg/Qzay9JX8uQ.
- 4.36 W momencie gdy znajdujecie się w miejscu zbioru bądź przeróbki narkotyków waszym obowiązkiem jest zbieranie lub przerabianie.
- 4.37 Zakazuje się pisania o jakichkolwiek rzeczy związanych z Crime na "Birdzie" Owe pisanie będzie traktowane jako FailRP. Od tego jest /dw.
- 4.38 Zakazuje się kampienia na narkotykach oraz wszelkiego rodzaju zleceniach tylko w celu agresywnej akcji i tak zwanego "zlootowania" innych graczy.
- 4.39 Maksymalnie 3 osoby mogą być na "czujce" w trakcie gdy reszta osób zbiera/przerabia narkotyk.
- 4.40 Gangi oraz Organizacje mają obowiązek trzymać się barw wyznaczonych przez Opiekunów Crime.
- 4.41 Zakazuje się "wjeżdżania" innej ekipie na napad tylko dlatego, że "chcecie się postrzelać" bądź "Wy chcieliście robić ten napad"
- 4.42 Aby "wjechać" komuś na napad musicie mieć dobry powód IC.
- 4.43 Każdy gang oraz zarejestrowana organizacja przestępcza ma obowiązek zaprosić Opiekuna Crime na swój serwer Discord oraz nadać mu rangę "Opiekuna" z uprawnieniami Administratora.
5. Limity
Napad na sklep: (Można zacząć od 4 policjantów na służbie)
- POLICJA: 2 - 4 funkcjonariuszy
- CRIME: 1 - 2 napastników
- ZAKŁADNICY: minimum 1
Napad na bank: (Można zacząć od 6 policjantów na służbie)
- POLICJA: 4 - 6 funkcjonariuszy
- CRIME: 2 - 4 napastników
- ZAKŁADNICY: minimum 1
Wojna gangów: (Wymagana zgoda administracji)
- POLICJA: 6 - 10 funkcjonariuszy
- CRIME: 4 - 8 członków gangu
- ZAKŁADNICY: brak
6. Kary
- 6.1. Ban tymczasowy - od 1 do 30 dni
- 6.2. Ban permanentny - za poważne naruszenia
- 6.3. Ostrzeżenie - przy drobnych przewinieniach
- 6.4. Możliwość odwołania przez ticket na Discord
7. Postanowienia końcowe
- 7.1. Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
- 7.2. Każdy gracz jest zobowiązany do zapoznania się z regulaminem.
- 7.3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej serwera oraz na Discordzie.
8. Pojęcia RolePlay
RP (Role Play) – Tryb gry oparty na odgrywaniu prawdziwego życia
OOC (Out Of Character) – Poza grą, rzeczywistość gracza
IC (In Character) – W grze, postać gracza
Metagaming – wykorzystywanie informacji spoza gry w celu uzyskania przewagi
Powergaming – narzucanie innym graczom swoich działań bez możliwości reakcji
Godmod – udawanie, że nasza postać jest nieśmiertelna lub ma nadludzkie zdolności
Fear RP – odgrywanie strachu postaci w sytuacjach zagrożenia
CK (Permanentna Śmierć) – trwała utrata postaci, która nie może być przywrócona
9. LSPD
- 9.1 Funkcjonariusz ma obowiązek wylegitymowania się zawsze na prośbę obywatela (wyjątkiem są PD w umundurowaniu SWAT lub SERT)
- 9.2 Na szpitalu bądź po strzelaninie można zabrać tylko rzeczy którymi zatrzymany jest w stanie zrobić krzywdę sobie bądź komuś innemu (resztę zabieramy na celach)
- 9.3 Zakazuje się brania samochodów sportowych na offroadowe i na odwrót (samochody sportowe bierzemy tylko na inne samochody sportowe tak samo jak motocykle tylko na motocykle)
- 9.4 Zakazuje się powoływania jednostki "EAGLE" na napad na sklep (jednostkę "EAGLE" można wziąć od napadu na fleccę w górę)
- 9.5 Zakazuje się ubierania umundurowania SWAT poniżej kodu czerwonego (wyjątkiem jest SWAT jawny który może chodzić w t-shircie i spodniach SWAT na każdym kodzie)
- 9.6 Zakazuje się wyciągania broni długiej z szafki policyjnej poniżej kodu czerwonego
- 9.7 Zakazuje się transportu zatrzymanych pojazdami dwuosobowymi
- 9.8 Funkcjonariusze LSPD mogą używać wyłącznie broni dostępnych w zbrojowni policyjnej
10. Organizacje przestępcze
- 10.1 Aby gang mógł zrobić drive-by musi mieć oficjalną wojnę z gangiem na którym chce wykonać drive-by
- 10.2 Aby rozpocząć wojnę gang musi stworzyć ticket na discordzie Crime i otrzymać zgodę administracji na wojnę
- 10.3 W tickecie dotyczącym wojny gang musi podać szczegółowe powody dlaczego chce rozpocząć wojnę z inną organizacją
- 10.4 W trakcie oficjalnej wojny dozwolone są drive-by z cooldownem co 2,5 godziny
- 10.5 Po wykonaniu drive-by zakazuje się lootowania członków przeciwnego gangu
- 10.6 Drive-by można wykonać tylko będąc na osce gangu z którym ma się wojnę
- 10.7 Aby zrobić gangowi wjazd na oskę trzeba poinformować gang z którym ma się wojnę o planowanym wjeździe
- 10.8 Gang który planuje wjazd musi dać przeciwnemu gangowi 30 minut na przygotowanie się do obrony
- 10.9 Podczas wjazdu na oskę nie ma lootowania członków przeciwnego gangu
- 10.10 Gang na który jest wykonywany najazd musi przed wjazdem otworzyć wszystkie doorlocki na swojej osce
- 10.11 Wojna organizacji kończy się po tym jak 2 organizacje się w jakiś sposób dogadają i poinformują administrację Crime o zakończeniu wojny
- 10.12 Wszystkie zasady dotyczące wojen gangów muszą być przestrzegane zgodnie z regulaminem Crime dostępnym na discordzie AmnesiaCity Crime
- 10.13 Drive-by musi być wykonany pojazdem klasy Low Rider
Regulamin może być aktualizowany. Aktualna wersja zawsze dostępna na Discord:
Discord AmnesiaCity